Kommunikasjonsseminaret 2021

Gå til hovedinnhold

Kommunikasjonsseminaret 2021

Peroner  på kurs. Foto.
Foto: AdobeStock/Anton Gvozdikov

Hvert år samler Finans Norge kommunikasjonsmedarbeidere fra hele finansbransjen til et nyttig og hyggelig treff der vi tar opp aktuelle kommunikasjonsfaglige temaer og deler erfaringer med hverandre. 

På årets konferanse blir det blant annet snakk om omdømmebygging, regjeringsskifte og om post-korona-medarbeideren. Dagen avsluttes med å diskutere om hvorvidt vi har noe å lære av finfluensere.

Kommunikasjonsseminaret 2021

Tid
12. november 2021, 09:30 - 14:00
Sted
Bjørvika konferansesenter, Dronning Eufemias gate 6, Oslo
Påmelding

Kommunikasjonsseminaret er nå vel over, takk til alle som bidro og til dere som deltok!

Program

09.30 - 10.00  Registering og kaffe

10.00 - 10.10  Velkommen v/Jan Erik Fåne, kommunikasjonsdirektør, Finans Norge.

10.10 - 11:10  «Rykte som fortjent?» Hvordan ser nordmenn flest på finansnæringen? Er omdømmet styrket gjennom pandemien. Og hvordan kan vi jobbe med omdømmebygging sammen og hver for oss? Innledning med Marianne Nipe og Rolf Gjertviksten fra Apeland, og følgende diskusjon med Bjørnar Mickelson fra Sparebank1 Østlandet, og Christian Haraldsen fra Gjensidige.

11.10 - 11.30  «Høye forventninger og stor fallhøyde?»v/ Idar Kreutzer, administrerende direktør, Finans Norge. Forventningene til finansnæringen blir stadig større. Vi skal digitalisere, bidra til det grønne skiftet, ta større forbrukerhensyn, og skape omstilling og jobber. Er vi forberedt på å levere, og tåler vi fallhøyden?

11.30 - 12.15  Lunsj

12.15 - 12.45  «Blåmandag med Rødgrønn regjering?» Hvilke konsekvenser vil regjeringsskifte ha for norsk finansnæring? Jan Erik Fåne i samtale med Anders Lande, seniorrådgiver næringspolitikk i DNB, og Marianne Groth, konserndirektør Samfunn og bærekraft i Eika Gruppen. 

12.45 - 13:30  «Post-korona-medarbeideren» Hva har pandemien gjort med medarbeiderne våre, og hvem er det som kommer tilbake på arbeidsplassen? Om å møte nye forventninger og krav. Innledning fra Nils Brede Moe, sjefforsker i Sintef, og Per Kristian Helland, leder HR-strategi og kultur, og Trine Hoel Winther, rådgiver internkommunikasjonen, presenterer fra Storebrand.

13.30 - 14.00 «Finfluensere – bare tull og tøys, eller noe å lære av?» De er mye omdiskutert, og rådene er neppe autorisert eller kvalitetssikret. Men finfluenserne når ut til yngre målgrupper og formidler på en treffende måte. Har vi noe å lære? Med Jo Gjedrem, forbrukerkoordinator i Finanstilsynet, Siw Slevigen, siviløkonom og økonomisk rådgiver i Happy Penger, og Bjørn Erik Sættem, spareøkonom i Nordnet. Debatten ledes av Marius Lorentzen fra Finansavisen.

14.00 -   Avslutning

 

Vi tar forbehold om eventuelle endringer i programmet.

For eventuelle spørsmål rundt påmelding og annet praktisk, vennligst ta kontakt med hanne.berntsen@finansnorge.no

 

Vel møtt!