Finans Norge inviterer til et halvdags seminar 8. juni der vi setter disse spørsmålene på dagsordenen.
Bankene har ulike strategier for sin fysiske og digitale tilstedeværelse. Hvordan møter de kunder som er i ulike livssituasjoner: blant annet de unge, de eldre og de som har et handikap? Hvordan ser kundene på utviklingen? Har de gode nok tilbud om banktjenester i dag? Hva må til for at deres behov skal ivaretas i tiden fremover?
Program:
09.00 Velkommen
09.05 Digitalisering – hvordan sikrer vi at alle kundene er med?
Idar Kreutzer, administrerende direktør i Finans Norge
09.20 Bankenes strategier i en digital virkelighet
Christoffer O. Hernæs fra Skandiabanken og Ole Rølvaag fra Eika Gruppen forteller om sine strategier
10.00 Digitaliseringsprosessen i bank - hva vil kundene ha?
Representanter for ulike kundegrupper forteller om behov og utfordringer i digitaliseringsprosessen: Seniorsaken v/ generalsekretær Knut Chr. Høvik, Thorvald Dommerud som representant for de unge, Norges Handikapforbund, v/ nestleder i Landsforeningen for slagrammede Esben Madsen og Mental Helse v/ landsleder Kristian Kise Haugland
10.45 Pause
11.00 Samtale mellom bankene og kundegruppene
Samtalen ledes av Gry Nergård, forbrukerpolitisk direktør Finans Norge
11.15 Hvordan kan vi sikre at alle kunder fortsatt har tilgang til nødvendige banktjenester?
Debatt mellom politikere: Siri Meling fra Høyre, Snorre Valen fra Sosialistisk Venstreparti og Torstein Tvedt Solberg fra Arbeiderpartiet. Debatten ledes av Jan Erik Fåne, kommunikasjonsdirektør i Finans Norge
11.40 Får selvbetjente kunder nok rådgivning?
Siv Seglem, daglig leder i Finansnæringens autorisasjonsordninger
11.50 Oppsummering og veien videre
Gry Nergård, forbrukerpolitisk direktør i Finans Norge
12.00 Slutt