Program
Kl. 08:30 - 09:00
Registrering, kaffe og frokost i foajeen.
Kl. 09:00 – 09:20:
Språket som snubletråd
Språkrådets direktør, Åse Wetås, og adm.dir i Finans Norge, Idar Kreutzer, i samtale med Christian Brosstad, direktør kommunikasjon og digital utvikling i Forbrukerrådet.
Kl. 09:20 – 09:45:
Fra språktåke til språkløfte
Karolina Netland, kursholder og språkkonsulent i NTB Arkitekst, forteller hvordan de har arbeidet med selskapene.
Forstår kundene pensjonsbegrepene? Kundeundersøkelse presenteres av Jan Erik Fåne, kommunikasjonsdirektør i Finans Norge.
Kl. 09:45 – 10:00:
Pauseinnslag
Kl. 10:00 – 10:30:
Det lønner seg å være tydelig
Erfaringer fra å jobbe med klarspråk blant medlemmer i Finans Norge:
- Therese Olavsrud, informasjonsrådgiver i KLP,
- Christian Haraldsen,informasjonssjef i Gjensidige og
- Ingeborg Skaug, kommunikasjonsrådgiver i Storebrand
i samtale med Jan Erik Fåne.
Kl. 10:30 – 10:50:
Pause
Kl. 10:50 – 11:30:
Lansering av hjelpemidlene og veien videre ved adm.dir i Finans Norge, Idar Kreutzer, forbrukerombud Gry Nergård og leder i Finansforbundet, Pål Adrian Hellman.