Hensikten er å gi saksbehandlere i de forskjellige selskapene en generell og rettet innføring i hvordan forsikringssvindel forsøkes gjennomført i næringen, og på den måten bidra til at flest mulige mistenkelige saker blir gjenstand for videre utredning. Det vil derfor bli gitt opplæring i hvordan denne type svindel blir forsøkt gjennomført og hvordan den kan begrenses og avdekkes.
Program
0830 - 0900
Registrering og kaffe
0900 - 0930
Finans Norge
Trender, utvikling, statistikk, omfang av personsvindel
Harald Bjerke, Finans Norge
0930 – 1030
Juridiske forhold
Vilkår og verknad – generell juridisk gjennomgang og litt om saksbehandling og varsling
Merete Anita Utgård, advokat Gjensidige
1030 - 1045
Pause
1045 - 1200
NAV
Hvordan svindles NAV av tilsvarende saker og hvordan kan NAV og forsikring samarbeide om dette
Olav Norheim, NAV
1200 - 1300
Lunsj
1300- 1400
Politiet
Politiets rettserfaring med svindelsaker fra forsikring
Knut Skavang, politiadvokat
1345 - 1400
Pause
1400 – 1600
Utredning
Erfaringer fra samarbeid saksbehandling og utredning.
Hvilke saker utløser saksbehandlers mistanke og hvorfor?
Eva Merete Holmen, Gjensidige
Hvordan gjennomføre samtale med kunden?
Fokus på spørsmålsstilling, innhenting av informasjon og adferd.
Hege Bochelie Nilsen, Gjensidige
Utredning i praksis
Eivind Sverdrup, DNB
1600 - 1610
Avslutning
Kursavgift
Kursavgiften er kr 2.350,- som dekker utgifter til undervisning, pausemat/-drikke hele dagen, samt lunsj og undervisningsrom. Deltakerne vil etter påmelding bli tilsendt faktura fra firma Høyfjell Consulting.
Fakturaen må forhåndsbetales. Bindende påmelding.