Grønn vekst

Dato
Foredragsholder
Idar Kreutzer
Sted
Oslo
  • Myndighetene må vise lederskap og sette rammebetingelser som stimulerer innovasjon og investeringsvilje
  • Nye kriterier som inkluderer virkelige kostnader i priser og iversteringskalkyler
  • Sikre forbrukere kunnskap om og tilgang til bærekraftige produkter og tjenester
  • Effektivitet, innovasjon og kunnskapsdeling
  • Forretningsmodellene må tilpasses
  • Klimaspørsmål løses ikke isolert
  • det grønne skiftet kan ikke realiseres uten at myndigheter, næringsliv og forbrukere arbeider sammen
  • Drivere: Kundeadferd, Konkurrenttilpasning, Risikostyring - konsekvenser for egen virksomhet, Innovasjon, Kapitalkostnad og investoradferd, Omdømme
  • Næringslivets fremtidige vinnere er de som i strategien for sin kjernevirksomhet forener globale samfunns- og miljømessige utfordringer med egen lønnsom vekst
  • Finansnæringens bidrag til grønn vekst
  • Behov for investeringer i ny infrastruktur
  • Infrastruktur og pensjonsmidler
  • Gode ledere: Forstår omverdenen og omgivelsenes forventninger, Tilpasser forretningsmodellene, Forstår organisasjonsutvikling, Har gjennomføringskraft
  • Den positive endringssirkelen
Last ned