#jobbifinans-kampanjen fyller 1 år

Gå til hovedinnhold
Publisert:

#jobbifinans-kampanjen fyller 1 år

Illustrasjon av logo til #jobbifinans.
Kampanjen #jobbifinans fyller 1 år fredag 13. september. Målsettingen for kampanjen er å vise mangfoldet av yrkesmuligheter i finansnæringen for studenter og nyutdannede.

Første post ble publisert 13. september 2018. Ett år har gått. 141 innlegg. 38 stories. Dette for å vise mangfoldet av jobbmuligheter i finansnæringen. 

Framtidas arbeidsliv har behov for mye ny kompetanse. Behovet er også svært stort i finansnæringen. Det er et skrikende behov for å rekruttere utradisjonell arbeidskraft.

Mangfold av muligheter innen finans

Undersøkelser utført av Finans Norge viser at studenter har lav kjennskap til finansnæringen og at få så på næringen som et alternativ etter endt studier. Dette måtte endres. Derfor ble #jobbifinans startet.

Finansnæringen byr på mange ulike muligheter. Det er ikke bare finans og økonomi. Like viktig er forretningsutvikling, dataanalyse, datateknologi, juridisk kompetanse, compliance, HR, kundebehandling etc.

For å vise mangfoldet av arbeidsmuligheter har unge yrkesaktive vist fram sine arbeidshverdager via story-funksjonen på Instagram. Bare ta en titt på storyene på instagram og for å se det mangfoldet av muligheter i finansnæringen.

Samlet studenter til konkurranse

28. februar arrangerte #jobbifinans en casekonkurranse hvor det deltok 100 studenter fra ni ulike universitet og høyskoler, fordelt på 23 ulike studieretninger. Her ble studentene satt sammen på tvers av utdanningsbakgrunn. Studentene fikk oppgaver knyttet til framtidas finansnæring, sett i lys av teknologi, bærekraft og etikk.

Gruppa «Bank i bordet» stakk av med seieren, og det med en ide om en spillplattform for å øke interessen for pensjonssparing.

Flere takeovers utover høsten

Selv om #jobbifinans fyller år, betyr det ikke slutten. Utover høsten vil du kunne se stories fra kriker og kroker rundt om i landet, og få innblikk i flere bedrifter og start-ups innenfor fintech.

For mer informasjon om #Jobbifinans kan du lese mer på deres nettsider, og om du er nysgjerrig på tidligere og kommende stories kan du sjekke ut kampanjens instagram-konto. 

Kampanjen driftes av Finans Norge.