FinAut tok gull

Finansnæringens Autorisasjonsordninger (FinAut) og Hyper stakk torsdag 11. februar av med den gjeveste prisen på årets Max Marketing Mix (MMM) med ”Samtalen”, en simulert praktisk prøve i etikk for medarbeidere i finansbransjen.

Bilde av medarbeiderne i FinAut og Hyper som mottok prisen
Fra venstre Klaus Høidal, FinAut, Trond Petter Sætrang , Hyper, Siv Seglem, FinAut, Silje Høgaas, Hyper og Knut Sverre, Hyper

På Max Marketing Mix samles Norges største og viktigste annonsører med interesse for kundedialog, og salg, til kompetanseheving og relasjonsbygging. Under arrangementet premieres de aller beste jobbene innen norsk direkte markedsføring og kategoriene dekker alle kanaler som oppfordrer til dialog med målgruppen på en eller annen måte.

Kategori: Internmarkedsføring

Juryens begrunnelse for å tildele FinAut og Hyper gull i kategorien var følgende:
”Internmarkedsføring er en vanskelig gren å konkurrere i. Vanligvis handler det om å øke motivasjonen til ansatte, eller å spille salgskorps gode. Årets vinner i Intern markedsføring har klart å lage den gode samtalen digitalt, og av alle ting for å oppnå høy moral og god etikk i Finansnæringen. Vi er imponerte!”

Mer enn bare praktisk prøve

”Samtalen” er en simulert praktisk prøve i etikk. I samtalen blir kandidatene testet ut i evnen til å reflektere over et etisk dilemma og nærmere 8000 kandidater til autorisasjon gjennomførte samtalen i løpet av 2015.

– I samarbeid med Hyper og Activa Humanistisk akademi har vi i FinAut lagt ned mye tid og ressurser for å skape en løsning som både øver opp og tester kandidatenes etikkferdigheter, sier Siv Seglem, daglig leder i FinAut.

Hun syns derfor det er ekstra gledelig at løsningen også vekker begeistring utenfor finansbransjen.

– ”Samtalen” er ikke bare en digital eksamen for kandidater til autorisasjon, men like mye et verktøy for å trene på håndteringen av vanskelige situasjoner i arbeidshverdagen. Vi håper derfor at ”Samtalen” vil bli brukt i mange avdelingssamlinger rundt omkring i medlemsbedriftene i tiden fremover når etikk og kundebehandling settes på dagsorden, sier Siv Seglem i FinAut.